Buss och dator strul

Klockan ringer sju på morgonen och jag kan knappt öppna ögonen. Trots att jag la mig tidigt, tidigt igår, vill kroppen inte vakna. Mot alla odds lyckas jag ta mig ut i kylan. Tunnelbanan svischar förbi och varken mina ögon eller min hjärna hänger med. När jag väl är framme i Skanstull är det 5 minuter kvar tills bussen kommer. Medan jag väntar försvinner känseln i rumpa och fingrar. Det blir riktigt behagligt tillslut. Hellre att jag inte känner något alls än kyla. Jag slår ett getöga på den elektroniska tidtabellen och ser till min fasa att det helt plötsligt slår om till 6 minuter. Minuterna tickar uppåt och inte neråt som alla andra vanliga klockor. Tur är väl att irritationen gör mig varm.

Nästan 10 minuter sen är bussen när jag äntligen skymtar den i fjärran. Jag går tacksamt på och har ingen som helst koll på klockan. Jag är bara så glad att jag hinner värma mig några minuter i bussen mot Mårtensdal. När jag stiger av inser jag att det är två minuter tills United sisters morgon möte börjar. Jag ruschar sista biten (snarare försöker ruscha) för att inte bli sen. Klockan slår en minut över nio när jag är framme. Trots ruschen blir jag sen ändå, men inget negativt tänkande. Jag ser fram emot att jobba  idag!

Datorproblemet från igår fortsätter under dagen och jag blir tokig. Jag ränner mellan två datorer med olika lösenord och olika problem. Tillslut kommer datakillen upp och jag blir så himla glad. Tänk vad it- killar kan göra en lycklig. Det finns ju inget jobbigare än när datorn klyddar. Han är snäll och trevlig och visar att det bara är en liten, liten knapp jag glömt att trycka på. Det handlar alltid om den där lilla knappen man missat, så funkar alltihop.

Under för och eftermiddagen får jag hjälpa till att handla för att sedan rensa kylen och fylla den med godsaker till kvällens handledning. Där ska jag också vara med och det ska bli jätte spännande. Nu får jag äntligen se vad systrar och anställda gör på riktigt. Vad som händer ikväll berättar jag mer om imorgon. Ha det bra så länge

Ciao!

Kommentera

