Nytt från en ny

Idag smäller det. Första dagen på praktiken på United sisters och nervositeten är ett faktum. Klockan 8 på morgonen går jag upp för att ha god tid på mig eftersom jag börjar klockan 12. På fyra timmar ska jag nog hinna att ta mig dit i tid.

Prick klockan 12 ringer jag upp Sara, min handledare på United Sisters. Efter 10 minuter träffar jag henne och vi går ner i skolmatsalen för att äta lunch. Hela matsalen är full med ungdomar. De buffar runt och försöker hitta en plats att äta på i den röriga matsalen.  Likheten mellan min hjärna och matsalen är slående. Hur ska den här dagen gå?

Men dagen gick. Den gick faktiskt hur bra som helst. Hade dock lite dator problem men inte några andra problem. Jag fick sitta med på ett möte med en kille från Sensus. Det pratades på om hur vi och Sensus Skulle kunna samarbeta tillsammans. Jag förstod först inte alls vad Sensus var. Jag hoppades att det inte syntes hur förvirrad jag var.

–          Vad är United Sisters för dig? Frågade killen från Sensus. Frågan kom som en blixt från klar himmel. Tänk nu Ella säg nu något smart. Eller tänk inte alls, bara kör. Svara bara på frågan; Vad är United Sisters för mig, egentligen?

–          För mig arbetar United Sisters för det här med självkänsla och tjejgrupper.  Coachverksamhet är något nytt för mig. Att de arbetar med att jag ska kunna vara jag, har jag förstått sedan jag hörde om verksamheten från första början, slank det ur mig. Det är vad United Sisters handlar om för mig.

Resten av mötet pratade de vidare på hur man skulle nå ut till andra organisationer om deras verksamhet. Jag fick tips om en jätte bra utbildning Sensus som handlade om ledarskap. Den hölls tydligen här på fryshuset ibland. Det ska jag genast kolla upp!

Klockan är snart 4 och jag är ensam här på United Sisters. Nervositeten har lagt sig och det känns rätt så bra. Imorgon börjar jag klockan 9, (praktik betyder alltså inte sovmorgon) då är det nya tag.

Kommentera

