Äntligen fredag!

Och så kom fredagen. Det är något magiskt med fredagar. Allt blir så lugnt och avslappnat. Men jag ska börja med att skriva vad som hände igår. Eftersom jag slutade så sent efter handledningen fick jag komma till Fryshuset lite senare. Hemma började jag översätta en universitetsuppsats om United Sisters. Jätte intressant om du är bra på engelska. Huvudverk om du är som jag. Tur var väl att jag fick hjälp av pojkvännen.

Senare när jag väl var på praktiken fick jag hjälp med bloggen, som ni kanske ser. Jag har lagt till lite sidor och fått lite bättre ordning på widgetsen, alltså kategorierna i sidan av inlägget.  Tack Matilda! Nu känns det genast som jag har mer koll på bloggandet. Innan var det bara som en värld full med mode, chihuahuor och provokatörer.

Vid 4 tiden for jag iväg med Anna (verksamhets ansvarig på United Sisters) för att träffa en tjej som ska göra ett projekt arbete om United Sisters. Vi slog oss ned på ett jättemysigt fik vad södra station och tog en kaffe. Sedan babblade vi på i över en timme. Vi har satt igång en grej nu som ni kommer få reda på mer om sen. Mycket spännande!

Fredagen idag har varit lugn. Morgonen började dock stirrigt som vanligt. Min kaffetermos gick sönder så jag fick kaffe över hela mig. Fick byta om och trodde jag var sent ute så jag sprang till tuben och sprang fortare till bussen. Då insåg jag att jag hade tagit en alldeles för tidig buss. Clever Ella!

Dagen har mest handlat om ett evigt lyssnande. Jag var på ett seminarium med Anders Carlberg. Det var ganska intressant men tyvärr satt man för långt bak för kunna höra bra, så i ärlighetens namn njöt jag mest av den goda lunchmackan.

Jag fick även sitta med på en coach- intervju vilket var jätte intressant. Det var kul att se vad det är för människa som ska bli coach och verkligen lyssna till det hon säger.

Nu är det fredag och snart dags att gå hem. Tycker det blir sådan mysig stämning på fredagar, det är so någon typ av elektricitet i luften. Idag tycker jag du ska gå hem och äta chips och baka en after eight tårta och mysa med din familj. För det ska jag göra.

Vi hörs på måndag!

Kommentera

