Var den du är

Image

 

När jag gick i högstadiet var det väldigt svårt för mig att hitta mig själv, som för så många andra. Det är nytt och man ska helt plötsligt tillhöra någon typ genre. Man ska hitta sitt gäng och sin stil och det är inte alltid problemfritt. Det är snarare vanligt än ovanligt att både tjejer och killar är förvirrade och kan må dåligt under högstadiet. Vad bra det hade varit om man hade en klippa som kunde knuffa en i rätt riktning då.

Det är inte så konstigt att det är svårt att hitta sig själv. Med dagens all reklam och groteska tv program är det lätt att påverkas. För att inte tala om alla sociala medier där vi förväntas att uppdatera hela tiden och förklara hur bra ens liv är. Framförallt ska du vara så jävla rolig. Allt är ofta så extremt på internet. Antingen mår man bäst i hela världen eller så är allt väldigt dystert. Jag får prestationsångest varje gång jag ska lägga upp en status, för tänk så blir det patetiskt då går ju världen under…

Varför måste man hävda sig hela tiden kan man inte bara få vara som man är?

När jag gick i högstadiet hade det varit bättre om jag hade en coach som pusha mig framåt än att jag hade en skolsyrra som skulle kleta runt i mina upp och nedgångar. Eller att jag fick vara med i en tjejgrupp som fanns i verkligheten, inte någon påhittad facebook grupp.

Forskarna säger till och med att United sisters arbete stärker självkänslan, tilliten och inspirationen. Ungdomar vill ha en vuxen person att se upp till. Som en bra kompis och förebild.  Prova på en coach eller en tjejgrupp om du känner att du behöver den extra knuffen.

Kommentera

