Bloggstart på det nya året!

Image

God fortsättning på er! Hoppas ni har haft en trevlig jul och nyår. Det har iallafall jag haft. I vår familj firar vi julen lite speciellt. Vi har en så kallat ”tomten är far till alla barnen jul”. Min mamma och pappa är skilda och de vill fira tillsammans eftersom det just är jul. Uttrycket kommer från en film där föräldrarnas ex kommer och deras nya för att fira jul tillsammans. Exakt så har vi det också. Min mamma och hennes nya man kommer och så hans ex tillsammans med hennes nya och så vidare. Det är hur mysigt som helst. När jag berättar detta för folk reagerar de ofta kraftigt. De kan för sitt liv inte förstå hur de kan fira jul tillsammans med deras ex . Så får man tycka men det är klart mycket roligare och mysigare när alla kan samlas, tycker jag i alla fall.

När jag var liten var det en självklarhet att mamma och pappa fira jul tillsammans trots att de var skilda. Det var inget konstigt med att mammas nya pojkvän var med eller att pappas gamla ex var där. Men nu förstår jag att det är ganska ovanligt. Jag tycker det är jätte bra att min mamma och pappas flickvän kan stå och prata skit tillsammans och att alla är så bra vänner med varandra.

Vanligast bland barn med skilda föräldrar är att man firar med antingen mamman eller pappan. Föräldrarna har inte så bra kontakt på grund av det ena eller andra och för mig känns det jätte tråkigt att behöva välja vem man ska fira jul med. Tänk om man kunde glömma allt gammalt groll och fira en jul tillsammans istället. Testa det någon gång, det är riktigt fryntligt!

Så nu är jag tillbaka på jobb igen och det känns ovanligt bra att få tillbaks rutinerna. Vi har massa spännande projekt framför oss och allt börjar redan nästa vecka. Jag har fått i uppdrag att vara med och planera ett stort evenemang som kommer ske till sommaren. Jag är super taggad och nervös på samma gång. Jag kommer berätta mer om hur det gick och vad det är senare.  Fram till dess är det en liten hemlighet.

 I’ll be back

Kommentera

