Camp connect!

Image

Jag vaknade tidigt i onsdagsmorse och möttes av ett snöigt Stockholm. Nervositeten bubblade i mig och jag ville bara komma iväg. Denna onsdag och torsdag skulle jag nämligen ut till Kärsögårdarna för att ha en stor brainstorming/workshop till Camp connect.

Vad är då camp connect? Det visste jag knappt själv heller förren jag var med på dessa dagar. Det är ett stort läger för ungdomar, det finns massor av aktiviteter och intressanta föreläsningar. Här träffar du ungdommar från hela landet och ifrån olika verksamheter. Som Daniel Lönn (verksamhetsansvarig för fryshusandan) sa i en artikel skriven av Mötesplatsen social innovation:
” Det finns få nationella forum idag som riktar sig till både de som arbetar med ungdomsverksamheter och ungdomarna i dessa verksamheter. Camp Connect är ett sådant forum.”

När jag efter att ha vandrat i en halvmeter snö och äntligen kom fram till Kärsögårdarna möts jag av massor av nya ansikten och olika dialekter. Allt ifrån norr till söder och olika åldrar. Det var nu jag började förstå vilket stort projekt detta var. Att hela Sverige faktiskt är involverat. Camp connect är antagligen det största ungdomsentreprenörslägret i Sverige.

Hela brainstormingen/workshopen gick ut på att hitta på olika aktiviter, föreläsningar, möten och så vidare till camp connect. Vi lyckdes lista ut massa fiffiga och bra saker. Allt riktade sig till ungdomar men även jag själv vill vara med och delta.

Och så alla dessa möten! Det var verkligen häftigt att få träffa alla eldsjälar från olika organisationer. Bygga broar och få inspiration ifrån dessa var det jag tyckte bäst om. Jag träffade personer jag aldrig mött tidigare och aldrig haft möjligheten att göra om jag inte deltagit.

Jag tror verkligen på Camp connect. Det kommer bli den stora grejen i sommar. Förra året var det 400 personer som deltog, detta året hoppas jag på minst lika många. Du får verkligen inte missa det, det kommer verkligen bli super häftigt!

Kommentera

