Inspirations dagar

Image

Under veckan som var hände det mycket saker. Onsdags och torsdags var jag ju som sagt på Kärsögårdarna inför sommarens Camp connect. I helgen var jag dessutom på utbildning för att bli gruppledare. Det var två fullspäckade dagar som fylldes med inspiration och positiv anda. Det ska nämligen starta en ny grupp inom United Sisters och där ska jag få vara med. Vad den heter och vad det handlar om tänker jag inte avslöja riktigt än.  Men bra kommer det att bli, det vet jag.

Något som jag verkligen tyckte var intressant under utbildningen var när vi fick lära oss om de olika härskarteknikerna. Hur du genom små medel kan trycka ner en person och hur detta kan visa sig i en grupp.  Genom att veta om tekniken kan man även förhindra att det händer. Jag fick en aha upplevelse, för alla har vi varit med om det. Till exempel att en person osynliggöra eller förlöjligar dig.

Vi fick också skriva upp våra styrkor och svagheter. Genom att tydliggöra dessa kan man också använda de på ett bättre sätt och vara medveten om dem. Det är inte ofta jag skriver ner det jag är bra på och på så vis ökar det ens självkänsla och självförtroende. Gör själv en lista på dina styrkor och sätt upp på kylskåpet så du blir påmind om dem.

Jag hade inga som helst förväntningar på kursen. Jag gick dit som ett vitt papper och nu har jag målat ett helt konstverk. Helhetsintrycket av kursen var väldigt positivt. Men blev väldigt peppad när man gick där ifrån och man kände sig väldigt duktig och bra.

Slutligen vill jag bara säga att du kan. Du är expert på dig själv och alla har vi styrkor. Du är stjärnan i ditt liv och visa det. Framhäv dig själv, du har allt att vinna.

Kommentera

