Flow

untitled

I förra veckan höll Anna Linda i en föreläsning om Flow. En inspirerande föreläsning som handlar om hur man lever ett ” mest” som människa. Månar om sig själv, finner inre trygghet och står stabilt i livets motvindar.

Rekommenderar att gå och lyssna på henne när tillfälle ges, en lugn och avslappnad stämning sprids fort och man går där ifrån med ny livsenergi.
Personligen tog jag till mig mer än vad jag trodde. Man behöver inte ”köpa allt” men jag tror att man kan ta till sig något av det mesta.
Det Anna Linda pratade om fick mig att inse att jag själv rusar fram i livet. Fort som bara den. När Anna Linda poängterade vikten av att andas dök det upp ett stort frågetecken framför mig, ” Andas?!” Varför skulle jag göra det?
Då slog det mig, jag stressar så mycket att jag inte andas ordentligt. Inte konstigt att jag får huvudvärk och lätt blir trött. Hela jag lider av syrebrist och spänner mig kontinerligt likt en gammal farbror.
Jag är alltså stel som en gamling, kontinuerlig huvudvärk och lider av andnöd.
Okej, kanske läge att göra något.

Likt en TORR SVAMP SÖG jag in all information, man ska sträva efter att vara triangelformad, likt man ska på Yoga. Man ska inte gå runt med en stel kropp med ett överfullt huvud och en hjärna på högvarv. Då mår man inte bra, eller?
Jag försöker alltid intala mig att jag mår bra där jag springer runt likt en stolpe med vatten skalle, snart kommer skallen gå sönder och stolpen kommer drunkna.

Helst ska man ha ro i tanken, roi kroppen och huvudet ska vara fritt från stress och oro. Kroppen ska må bra och stå stabilt. Med stabil kropp och lätt huvud klarar man motgångar och vardagsproblem.

Yepp, jag kände mig träffad.

Jag tog till mig en hel del av de tips och tankar som fanns, om att ta hand om de basala behoven och att stress inte leder nån vart och att säga nej när det blir för mycket.

Såhär någon vecka senare känner jag faktiskt skillnad. Jag har sagt nej till jobb då jag inte har tid, jag har tagit mig sovmorgon och jag har andats…i alla fall 3 gånger.
Tre är bättre än noll!

Hursomhaver, flowtänket är bra. Ger energi och livsinspiration. Rekomenderar er att läsa på om detta eller/och försöka gå på någon av Anna Lindas föreläsningar.

Trevlig helg!

Kommentera

