Kick-off och nya praktikanter på United Sisters!

Hej hopp!

Nu är hösten här och det händer mycket kul och nytt på United Sisters. Vi börjar hösten med en rolig och inspirerande Kick- off den 12 september, nu på torsdag! Välkomna alla nya som gamla systrar för en rolig kväll med temat Passioner, där vi kommer få prova på nya saker som bla improvisationsteater, samt hänga med varandra och fika såklart J (Glöm inte att skriva att ni kan komma till sara.hellbom@fryshuset.se)

Så vilka är vi?
Jag heter Maria och är 24 år gammal. Jag pluggar till socionom och har precis börjat min 15 veckors praktik på United Sisters.  Vi började praktiken med en jättegivande och rolig utbildningshelg för alla nya volontärer! Det var en perfekt start då vi blev inslängda i verksamheten och inspireras av andra engagerade systrar. Jag känner mig redan igång med United Sisters verksamhet och är väldigt taggad på denna höst. Jag tycker att det är viktigt att det finns mötesplatser som United Sisters för unga tjejer, då jag själv saknade likande ställen att vända mig till när jag var yngre.  På fritiden gillar jag bla att hänga med kompisar, träna och att resa. En av mina talanger är jag kan sjunga med stängd mun.

Och jag är Irene, är 23 år gammal (men 24 i december). Jag pluggar, precis som Maria, till socionom och har också just börjat min praktik här på United Sisters. Dock har jag delat upp min tid så att jag vid sidan om United även praktiserar på en av fryshusets verksamheter som anordnar aktiviteter för Ensamkommande Unga. När jag inte pluggar eller är på praktik brukar jag hänga i stallet, baka, vara ute och leka med min kinesiska nakenhund eller kolla på Modern Family, ja, lite allt möjligt!

Som Maria skriver har vi kommit igång riktigt bra med allt, och jag känner mig redan som en i gänget. Anna och Sara litar på att vi klarar det vi tar för oss vilket även får mig att tro på mig själv och våga testa ännu mer! Nu är planeringen för Kick-offen i full gång och jag ser verkligen fram emot att få vara med på en helkväll med alla på United Sisters.

Såå.. här har ni oss!

Image

Image

 

 

Vi ses på torsdag!
//Maria & Irene

Kommentera

