Ny termin och ny praktikant

Hej alla tjejer!

Ny termin som innebär mycket kul. Nästa onsdag, alltså den 12 februari är det kick off kväll vilket ni inte får missa! 

Nu kanske ni undrar vem det är som sitter bakom skärmen och skriver?
Då ska jag berätta lite kort om mig själv. Jag heter Victoria och är 25 år och läser till socionom på SU. Jag är inne på termin fem vilket innebär praktik i 15 veckor. Min praktik kommer jag att göra på fryshuset närmare bestämt på United sisters. Just nu har jag praktiserat i en vecka och jag är supertaggad på vad som kommer att hända den kommande tiden. På min fritid gillar jag att träffa vänner, gå på bio och resa. Jag älskar att resa och då helst till varmare breddgrader!

Jag har hunnit med mycket under min första vecka som praktikant. Jag började med en spännande utbildningshelg för alla volontärer. Där fick jag en inblick i verksamheten och även träffa inspirerande tjejer som ska bli antingen coacher eller gruppledare.

I torsdags fick jag vara med Ylva när matchningen mellan coacher och tjejer skedde. När tjejerna kom så fylldes rummet av nervositet och spänning. ”Vem ska bli min coach?”, undrade nog alla tjejer. Vi startade igång med att stämma av läget hos alla, coacher och tjejer, nervöst, pirrigt och förväntansfullt var känslor som de flesta hade. Kvällen fortsatte med samarbetsövningar och till slut fick tjejerna en varsin coach. Alla i rummet fick blunda medan Ylva placerade tjejen framför sin coach. När alla till slut fick öppna sina ögon så fylldes rummet med skratt och glädje och det var underbart att se allas reaktioner.

Kvällen avslutades med fika och en fantastisk gruppbild som ni ser här nedanför

Bild

Kommentera

