Nya tillägg för hösten 2014

Hejsan!

Mitt namn är Vera och är en av de praktikanterna som kommer att vara delaktig hos United Sisters denna höst fram till början av december. Jag pluggar min 5:e termin (av 7) på socionomprogrammet på Stockholms Universitet. Jag tycker om att titta på filmer och tv serier, läsa böcker, vara med vänner och familj, gå på bio och baka. När lusten och inspirationen finns så tar jag gärna fram min kamera och fotar med den. Under min praktik ser jag väldigt fram emot att få lära mig mycket på Fryshuset, skapa nya kontakter men ser främst emot att få möta er!

Ett blogginlägg kommer att ske en eller varannan vecka av mig eller av en av mina underbara praktikant-kollegor Marty och Camilla (som kommer presentera sig lite senare på bloggen). Kolla gärna in i framtiden för att se snygga bilder och superbra texter 😉

Denna termin med United Sisters startades med en eventfull kick off den 11:e september. Nya och tidigare volontärer, tjejer och massa andra kom för att se vad vi hade att bjuda på under kvällen.

Kvällen började med en kort mingel-lek kallat ”Mingelbingo” där alla fick gå runt och prata med varandra för att kunna fylla i sin bingoruta som bestod av olika påståenden som t.ex. ”någon som är morgonpigg” eller ”ha studerat utomlands”.

Efter bingo fortsatte kvällen med två olika aktiviteter: rita serier och göra loom band. Alla var så delaktiga och alldeles koncentrerade i båda aktiviteterna att jag blev riktigt imponerad! Båda aktiviteterna blev en riktig succé!

Camera 14MP-9PA Camera 14MP-9PA

Som en liten extra aktivitet hade vi ”speeddejting” där man skulle med personen framför sig prata om tre frågor:

  1. Vad betyder United Sister för dig?
  2. Vad vill du att United Sisters ska göra för dig?
  3. Vilken färg är United Sisters?

Det man pratade om kunde man sedan skriva något kort ord eller mening om på en lapp som man sedan kunde hänga på ”United Sisters-trädet”.

Foto 2014-09-11 19 10 28    IMG_0437

Även ett smakprov på Acroyoga fick dem som kände sig extra taggade på det.

Den roliga kvällen avslutades med dansen ”Birde” där alla skulle stå som en fågelflock och dansa tillsammans till en låt. Medan låten gick så roterades flocken och med det fick den som var längst fram i flocken även leda den – alltså bestämma dansstegen som alla skulle följa.

En superrolig kväll det med mycket mat, skratt och dans!

IMG_0430

2 thoughts on “Nya tillägg för hösten 2014

  1. Vad roligt att se! Tyvärr missade min dotter nu detta trots att jag blivit lovad att ni skulle höra av er efter sommaren med vilka tider som gällde. Var kan man hitta information om grupperna m.m
    Har en dotter som är VÄLDIGT intresserad.

Kommentera

